Školní vzdělávací program
Zaměření třídního programu ANEB "O CO NÁM JDE":
-upřednostňujeme prožitkové učení a práci s příběhem,protože z příběhů se vlastně skládá život
-příjímáme mezi sebe každého přesně takového,jaký je :-)
-aby školka byla místem,kde je dítě spokojené, kam se těší,protože se tam pořád něco zajímavého děje,je to s kým sdílet a mají ho tam rádi takového,jaký je....
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
"POHÁDKOVÝ ROK S KRTKEM"
Pravidla třídy ANEB "ABY NÁM TU SPOLU BYLO HEZKY" :
-ke druhým se chovám tak,jak chci,aby se chovali oni ke mně
-hledáme společná řešení,vzájemně si pomáháme
-umíme používat slovíčka "prosím" a "děkuji"
-domlouváme se klidným hlasem,hluk nám škodí
-víme,že každá hračka má své místo
-hrajeme si tak,aby to nikoho nebolelo
CHARAKTERISTIKA NAŠÍ TŘÍDY:
Do naší třídy je zapsáno 24 dětí v průměrném věku 3 – 6 let. Třída se skládá z 11 dívek a 13 chlapců.
Je zde zařazeno 1 dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, které má k dispozici pedagogickou asistentku. Většina dětí má již rok docházky do mateřské školy za sebou, takže jsou v prostředí zvyklé. Adaptovat se bude šest dětí, kteří do naší třídy přijdou v září poprvé.
Po celý rok upevňujeme, prohlubujeme a rozvíjíme již získané schopnosti, dovednosti a vzájemné vztahy. Zaměřujeme se na všestranný rozvoj dětské osobnosti, fantazie a tvořivosti, vytváření kladného vztahu k okolí a přírodě. Respektujeme individualitu dítěte a jeho specifické potřeby, naším cílem je rozvíjet v dětech osobní potenciál. Začleňujeme práci ve skupinách, při které se děti učí spolupracovat a pomáhat druhému. Věnujeme se prohlubování kamarádských vztahů a lidských vlastností s dodržováním pravidel naší třídy. Snažíme se vytvořit ve třídě přátelské prostředí a atmosféru, ve které má každé dítě své uplatnění a místo.
Při celkovém rozvoji osobnosti využíváme nemalé množství různých pedagogických pomůcek. Mezi ně patří mimo jiné např. 3 box, robotická včela, programy v PC, didaktické pomůcky k rozvoji logického myšlení a další. Pravidelně ve třídě do činností zařazujeme prvky logopedické prevence.
Dbáme na správný rozvoj dítěte v pohodovém prostředí MŠ a to především upřímnou a otevřenou komunikací a vzájemným nasloucháním mezi dítětem, učitelkou a rodiči.