Školní vzdělávací program
Zaměření třídního programu
Vytvořit klidný, radostný a přátelský vztah mezi dětmi, učitelkami a rodiči. Vést děti k všestrannému rozvoji celé jejich osobnosti.
Pravidla na třídě:
Srdíčkové – máme se rádi, kamarádíme spolu, hezky se k sobě chováme, pomáháme si
Pusinkové – používáme hezká slova, poděkujeme, poprosíme, umíme říct promiň. Při příchodu a odchodu z MŠ se vždy podíváme do očí a pozdravíme.
Ouškové – nasloucháme si. Když někdo mluví, neskáčeme mu do řeči a nekřičíme.
Košťátkové – uklízíme si vždy po sobě, udržujeme pořádek ve třídě, v ložnici i v šatně.
Želvičkové – pohybujeme se pomalu a opatrně. Neběháme, neskáčeme, nedivočíme, nestrkáme se. Dbáme na bezpečné chování.
Dárečkové – přejeme si k narozeninám, k svátku a k významným událostem.
Jsme třída homogenní, předškolní, řídíme se Desaterem předškoláka. Desatero předškoláka je orientační přehled předškolních dovedností, které by dítě mělo umět, než nastoupí do první třídy. Pojem Desatero předškoláka kdysi sestavilo MŠMT a aktuální detailní specifikace předškolních dovedností lze najít v RVP předškolního vzdělávání – článek 5.
Desatero předškoláka:
• samostatnost při oblékání, hygieně a stolování, umí si udržovat pořádek ve svých věcech
• dítě zvládá odloučení od rodičů, umí dodržovat pravidla a chovat se zodpovědně
• má dostatečnou slovní zásobu, umí mluvit ve větách, vyslovovat správně všechny hlásky, rozpozná krátkou a dlouhou slabiku, umí slabikovat, chápe opaky, slova nadřazená a podřazená, zná abecedu velká písmena
• umí stříhat, vybarvovat, umí držet tužku a správně u kreslení sedět, umí kreslit, pozná pravou a levou stranu
• rozpozná rozdíly na obrázcích, nepíše čísla nebo písmena zrcadlově
• umí počítat do 10ti a zpět, chápe význam méně a více, spočítá příklady do 5ti, pozná základní geometrické tvary
• umí se soustředit a pamatovat si pokyny
• chová se přátelsky, umí pozdravit a poděkovat
• vydrží sledovat pohádku a vlastními slovy ji převyprávět
• má obecné znalosti – jméno, příjmení, bydliště